ING, daar doe je geen goede zaken mee

 

Bij de overgang van Postbank-blauw naar ING-oranje zal de aanpassing van de kleuren misschien goed verlopen zijn, het service-level van de oranjeleeuw is ver beneden peil.

Neem bijvoorbeeld klantenservice. Die kost maar liefst 10 cent per minuut. Die moest ik helaas deze week een paar keer bellen. Kassa.

 

Wat was er mis? Het ingeven van betalingen via I-Deal gaf een foutmelding. Dat bleek, volgens de klantenservice, aan hun systeem te liggen. Moest ik het een dagje later nog maar eens proberen. Met als resultaat dat de betaling twee keer afgeschreven is. Ook internetbankieren gaf  fouten. In plaats van een overzicht van mijn gereserveerde betalingen, zag ik helemaal geen betaling. Dus voor de zekerheid nog maar een keer ingeven, er kan tenslotte iets fout zijn gegaan met de sms-tancode. En dan blijkt ook dit bedrag twee keer afgeschreven. De helpdesk is daarbij geen hulp. “Misschien moet u uw browser opschonen”, zegt de jongen aan de andere kant van de lijn nadat ik al voor 2,30 euro in de wacht heb gehangen.

Mijn hemel, alsof ik voor de eerste keer een betaling heb ingegeven. Nee, beste jongen, ik doe dat al jaren en weet echt wel hoe het werkt. Maak je daar geen zorgen over. Mijn zorg is nu dat ik de dubbele betaling (ja, ik spreek in meervoud helaas) weer moet terug zien te krijgen. En helaas is die betaling gedaan aan de belastingdienst. Daar hebben ze van snel reageren ook nog niet gehoord en krijg ik de hele ochtend al de melding dat het zó druk is dat ik een andere keer terug moet bellen.

Ik ga, terwijl ik wacht op die andere keer, iets anders doen. Ik ga opschonen. De rekening bij de ING wel te verstaan. Ik ga op zoek naar een andere bank. Want met dubbele betalingen, 10 cent per minuut voor de klantenservice en een resultaat van 0,0 komt de slogan ‘ING, daar doe je geen goede zaken mee’, spontaan bij me naar boven.

2 thoughts on “ING, daar doe je geen goede zaken mee”

Walther 9 jaar ago

Bah… zo hoort het niet.
Maar ik ben sowieso wat bang voor iDeal ;-(
http://acc.gekopklanten.nl/gastcolumns/ideal-ideaal/

Bodil 9 jaar ago

Al een aantal maal heb ik teleurgesteld aan de pinautomaat van jawel: de ING gestaan, om er achter te komen dat de automaat me toch echt NIET het geld gaat geven waar ik om gevraagd heb… En inderdaad, het standaard antwoord:  ”misschien moet u het nog eens proberen” heb ook ik al een aantal maal gehoord. Helaas heeft de pinautomaat van de ING dan wel onthouden dat ik daar al geweest ben en aangezien ik -gelukkig- geen klant ben bij ING, kan ik dus niet meer ‘gastpinnen’ die dag. Op de vraag of er niet al geld is afgeschreven, wordt er, zo klantvriendelijk als men is, geadviseerd om mijn rekening in de gaten te houden en mocht er inderdaad zijn afgeschreven om dan nog maar eens terug te komen, tja…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *